Appreciatie & Impact

De folder zet aan tot actie. De helft van de consumenten geeft aan regelmatig producten te kopen uit papieren folders (45%) en aangezet te worden om bepaalde winkels te bezoeken (44%). De papieren folder zorgt ook voor online traffic: 1 op 3 geeft aan naar de website van de winkel of het merk te surfen op basis van de folder. Ook digitale folders doen aankopen overwegen (49%) en zijn uitermate sterk in het genereren van traffic naar de website van de winkel of het merk (47%).

De folder wordt ervaren als een informatief medium én als de minst storende vorm van reclame, wat in lijn ligt met het beperkte aantal adblockers in vergelijking tot andere media  Magazines komen op de tweede plaats, wat dan weer de kracht van printmedia in het algemeen onderstreept.

Folders worden gelezen om speciale aanbiedingen te ontdekken (65%) of om prijzen te vergelijken (55%). De emotionele redenen waarom we folders lezen – bv. op de hoogte willen blijven (43%) of inspiratie zoeken (43%) – zijn meteen ook de redenen waarom we er zo aan gehecht zijn. Vrouwen kijken overigens vooral uit naar modefolders (58%) terwijl mannen folders over computers en elektro verkiezen (46%).